Strategieksekvering for tech scale-up

En ny marketingstrategi og processer for, hvordan denne skulle implementeres, gjorde virksomheden fokuseret på at vækste yderligere i kernemålgrupperne på globalt plan.

Udfordringen

En tech-virksomhed i vækst kom til os for at få hjælp til at udvikle og implementere en ny marketingstrategi til kernemålgrupper på globalt plan samt at få optimeret de interne arbejdsgange og samarbejdet med eksterne leverandører.

Løsningen

På baggrund af en ny marketingstrategi udviklet i samarbejde med os, skulle denne implementeres ud i organisationen. 

Ved at indgå dialog med virksomhedens andre afdelinger og i særdeleshed salgsteamet, fik vi overblik over, hvordan marketingindsatserne bidrog til hele salgsfunnel, og hvordan leads blev grebet internt i virksomheden.

I samarbejde med salgsteamet fik vi lokaliseret huller i leadgeneringen, og hvor vi kunne lave quick-wins for at optimere salgsflowet og antallet af leads.  

Der blev ligeledes skabt overblik over marketingafdelingens kompetencer og leverancer for at kunne prioritere og effektivisere indsatserne. 

Nye kampagnespor blev her udviklet for at rebrande virksomheden som et premium-brand til forskellige målgrupper, og en costumer experience journey blev lagt for hver målgruppe.

Hjemmesiden blev herunder justeret, så potentielle kunder kunne få den optimale kunderejse og blive præsenteret for relevante produkter. 

For at effektivisere kampagneindsatsen blev arbejdsgange internt systematiseret og faste møder opsat med eksterne leverandører for at kunne evaluere og optimere på kampagnerne løbende.

Opbygningen af marketingafdelingen blev derfor også et indsatsområde, hvor vi rådgav omkring den fremtidige operating model og interne organisering af marketing kompetencer. 

Værdiskabelse

Der blev skabt allignement på tværs af virksomheden, så alle medarbejdere var med på, hvordan den nye marketingstrategi skulle flytte virksomheden til næste niveau. 

 

Der blev skabt et framework, som alle fremtidige initiativer skulle holdes op imod for at validere, om det støtter op omkring den nye marketingstrategi. 

Vi hjalp med rekrutteringen af nye profiler til virksomheden for at den nye strategi kunne tage fart.  






Kampagneledelse af konference på tværs af Norden En plug and play kommunikations- og kampagnestrategi gjorde det muligt for en dansk marketingkonference at …

Strategieksekvering for tech scale-up En ny marketingstrategi og processer for, hvordan denne skulle implementeres, gjorde virksomheden fokuseret på at vækste yderligere i …

Go-to-market strategi for start-up En analyse af markedet og prioritering af ressourcer, gjorde tech start-uppen klar til at lancere deres koncept. Udfordringen …

Kampagneledelse af konference på tværs af Norden En plug and play kommunikations- og kampagnestrategi gjorde det muligt for en dansk marketingkonference at …

Strategieksekvering for tech scale-up En ny marketingstrategi og processer for, hvordan denne skulle implementeres, gjorde virksomheden fokuseret på at vækste yderligere i …

Holst Mouritzen Aps

Strandgade 4a
1401 København K
Danmark

CVR: 41079738

tlf +45 31 67 03 35

Mail:  jacob@holstmouritzen.dk

Følg os

© Holst Mouritzen 2021