Kampagneledelse af konference på tværs af Norden

En plug and play kommunikations- og kampagnestrategi gjorde det muligt for en dansk marketingkonference at implementere strategien til Sverige, Norge og Finland sideløbende med eksekvering af den danske kampagne.

Udfordringen

En større dansk marketingkonference kom til os for at få hjælp til udvikling af kampagnestrategi, som skulle implementeres i forskellige konferencevarianter på tværs af de nordiske lande. Samtidig skulle denne eksekveres i Danmark op til konferencedagen.

Løsningen

Vi startede med at få overblik over hvilke kampagnetiltag, der var foretaget ved tidligere års konference, og evaluerede på hvad der tidligere havde givet nok effekt til, at vi ville gentage dem. 

En kampagnestrategi med fokus på nuværende og nye kundegrupper blev udviklet for at kortlægge, hvilke nye tiltage der skulle suppleres med. Herefter en plan for hvordan vi kunne få målgrupperne i tale. Dette indebar både online/offline kampagne, ambassadørprogram og PR-indsats.  

Alle marketingansvarlige på konferencen i Sverige, Norge og Finland blev her præsenteret for strategien og givet en aktivitetsplan og tidsplan for, hvordan denne skulle eksekveres. 

Vi var her lead på udvikling af mediestrategien og i samarbejde med et kreativt bureau at udvikle det kreative koncept. Vi har her projektleder på, at alle kreative elementer både offline og online blev leveret på fire forskellige sprog. 

En social medie strategi blev også udviklet, hvor marketingafdelingen stod for udvikling af indhold samt indhentning af indhold hos eksterne samarbejdspartnere og internationale speakere.

Værdiskabelse

En klar kommunikations- og kampagnestrategi med formål at være plug and play til at blive eksekveret i alle nordiske lande. 

At være ankeret og projektlederen på at alle lande havde det nødvendige materiale til deres kampagner samt at være sparringspartner for dem. 

Sikring af fremdrift af den danske kampagne fra fire måneder før konferencen til selve dagen. 

Kampagneledelse af konference på tværs af Norden En plug and play kommunikations- og kampagnestrategi gjorde det muligt for en dansk marketingkonference at …

Strategieksekvering for tech scale-up En ny marketingstrategi og processer for, hvordan denne skulle implementeres, gjorde virksomheden fokuseret på at vækste yderligere i …

Go-to-market strategi for start-up En analyse af markedet og prioritering af ressourcer, gjorde tech start-uppen klar til at lancere deres koncept. Udfordringen …

Kampagneledelse af konference på tværs af Norden En plug and play kommunikations- og kampagnestrategi gjorde det muligt for en dansk marketingkonference at …

Strategieksekvering for tech scale-up En ny marketingstrategi og processer for, hvordan denne skulle implementeres, gjorde virksomheden fokuseret på at vækste yderligere i …

Holst Mouritzen Aps

Strandgade 4a
1401 København K
Danmark

CVR: 41079738

tlf +45 31 67 03 35

Mail:  jacob@holstmouritzen.dk

Følg os

© Holst Mouritzen 2021