Kampagneledelse af konference på tværs af Norden En plug and play kommunikations- og kampagnestrategi gjorde det muligt for en dansk marketingkonference at …
Et dansk, voksende modebrand havde brug for en strategisk sparringspartner, som kunne give struktur og retning til brandets marketing- og brandingindsatser. Brandet ønskede en overordnet gennemgang af brandaktiviteter og deres online markedsføring. Hertil blev der udviklet et roadmap, der bidrog til implementeringen af de strategiske tiltag, som understøttede brandets udvikling.
I samarbejde med kunden indledte vi en cross-channel analyse af, hvordan virksomheden brandede sig selv på tværs af kanaler og produkter, især med henblik på at strømline deres særprægede brandelementer.
Herefter blev resultaterne af denne analyse vurderet og sammenlignet med best practices fra lignende virksomheder i branchen. Disse resultater blev understøttet af branche-rapporter og Holst Mouritzens eget teoretiske fundament inden for marketing- og brandingstrategi.
Det stod klart, at der var uoverensstemmelse mellem brugen af brandkreativer på tværs af kanalerne og at der blev brugt mange forskellige versioner af brandets logo og brandelementer. Derfor blev den væsentligste opgave at genbesøge brandarkitekturen og at implementere nye retninger for brugen af distinctive brand assets.
Vi præsenterede derfor en anbefaling til en ny revideret brandarkitektur og en strømlining af brugen af deres distinctive brand assets. Anbefalingens væsentligste bidrag var, at brandet i langt større grad optimerede mod en højere grad af genkendelse hos målgrupperne, og at deres brandingelementer blev strømlinet på tværs af alle deres kanaler.
Strømliningen af distinctive brand assets dækkede i vores forslag over nye retningslinjer og testmetoder til brugen af logoer og forskellige kreativer til paid social. Derudover nye visuelle retningslinjer for brugen af logoet på både hjemmeside og SoMe. Som en del af brandets overordnede udtryk, blev denne nye, skærpede retning også projiceret på brandets produkter og design.
Slutteligt leverede vi et roadmap til, hvordan brandet løbende kunne implementere vores anbefalinger på tværs af indsatserne og bruge dem til at skalere brandet yderligere. Dette bestod blandt andet af en præsentation af typiske interne og eksterne implikationer ved en sådan skalering. Derudover indebar roadmappet også en række best practices for inddragelsen af brugerdata til både at fastholde og erhverve brugere. Vi tilbød også en række muligheder for gameification på brandets hjemmeside og værktøjer til, hvordan der kunne implementeres en mere testbaseret tilgang til markedsføringen i deres nuværende setup.
Der blev skabt en intern forankring af marketing- og brandingstrategien, samt større transparens og alignment blandt de forskellige aktører i organisationens afdelinger. Derudover blev der udarbejdet en template til, hvordan de kan strukturere deres procesarbejde med strategisk markedsføring og branding fremadrettet, med konkrete trin og fremgangsmåder. Det udviklede roadmap for implementeringen af de strategiske marketing- og branding anbefalinger blev implementeret i organisationen og har understøttet deres yderligere skalering.
Kampagneledelse af konference på tværs af Norden En plug and play kommunikations- og kampagnestrategi gjorde det muligt for en dansk marketingkonference at …
Strategieksekvering for tech scale-up En ny marketingstrategi og processer for, hvordan denne skulle implementeres, gjorde virksomheden fokuseret på at vækste yderligere i …
Go-to-market strategi for start-up En analyse af markedet og prioritering af ressourcer, gjorde tech start-uppen klar til at lancere deres koncept. Udfordringen …
Kampagneledelse af konference på tværs af Norden En plug and play kommunikations- og kampagnestrategi gjorde det muligt for en dansk marketingkonference at …
Strategieksekvering for tech scale-up En ny marketingstrategi og processer for, hvordan denne skulle implementeres, gjorde virksomheden fokuseret på at vækste yderligere i …
Strandgade 4a
1401 København K
Danmark
CVR: 41079738
tlf +45 31 67 03 35
Mail: jacob@holstmouritzen.dk
© Holst Mouritzen 2021