Fokuserer din virksomhed kun på digital markedsføring?

Af Jacob Holst Mouritzen

Fokuserer din virksomhed primært på digital markedsføring? Så har du muligvis et problem

Content marketing, digital markedsføring, SEO og SEM har alle det tilfælles, at de oftest (måske endda primært) fokuserer på de mennesker der såkaldt er “in-market”. Altså dem der på den ene eller anden måde har afgivet et købssignal (digitalt), så vi kan målrette dem med annoncer.Kilde: McKinsey

 

Der er tre problemer her: 

De fleste branchestudier anerkender, at langt de fleste beslutninger om køb allerede er taget, inden man går til den såkaldte ”evaluerende” eller søgende fase. 

Så groft sagt så kæmper du om 25% af kunderne, i et blodrødt annoncemarked, uden nogen særlig mulighed for differentiering – hvor det primære valgkriterie er: Hvem er billigst eller giver mest for pengene. 

Det skader effekten af din markedsføring, sænker din profit og ødelægger dit brand i længden.

 

Hvad så?

Byg dit brand med stærke kreative budskaber, i brede medier (også til folk der ikke nødvendigvis er interesseret i at købe nu) med interessante historier der vækker nogen følelser i folk. Så skal det hele nok gå.

 

Holst Mouritzen Aps

Strandgade 4a
1401 København K
Danmark

CVR: 41079738

tlf +45 31 67 03 35

Mail:  jacob@holstmouritzen.dk

Følg os

© Holst Mouritzen 2021